İtiraz ve Şikayet Başvurusu
Tüketici Bilgilendirme Metni
Şikayetinizin daha hızlı çözülmesi için başvurunuzu öncelikle ilgisine göre
dagıtım şirketinin yada görevli tedarik şirketinin tüketici hizmetleri merkezine yapmalısınız.
Dagıtım sistemine baglantı, tesislerin devralanması, arıza, bakım-onarım, kesinti, voltaj düşüklüğü,
sayaç değişim, kaçak ve usulsüz elektrik kullanımı tespiti hakkındaki şikayetleriniz için
dağıtım şirketine başvurmalısınız.
Abonelik işlemleri, hatalı faturalandırma, sayacın hiç veya doğru tüketim kaydetmemesi nedeniyle
fatura itirazı, güvence bedeli iadesi, borç nedeniyle elektrik kesilmesi gibi şikayetleriniz için
görevli tedarik şirketine başvurmalisiniz.
Arıza bildirimleri ile kaçak ve usulsüz elektrik enerjisi kullanım ihbarlarını şahsen, telefonla, internet
aracılığıyla veya yazılı olarak yapabilirsiniz.
Bunlar dışındaki başvuruları, ilgisine göre dağıtım şirketinin veya görevli tedarik şirketinin tüketici
hizmetleri merkezine internet aracılığıyla veya yazılı olarak yapmanız gerekmektedir.
Tüketici hizmetleri merkezinin telefon, faks, internet ve e-posta adreslerini elektrik faturanızda bulabilirsiniz.
İlgili mevzuatta özel olarak düzenlenen süreler saklı kalmak kaydıyla, tüketici hizmetleri merkezi 15 iş günü
içinde başvurunuzu sonuçlandırmalı ve talebinize göre telefon internet yoluyla ya da yazılı olarak size cevap vermelidir.
Bu sürede cevap verilmezse ya da verilen cevabın elektrik piyasası mevzuatına aykırı olduğunu düşünüyorsanız tüm bilgi
ve belgelerle birlikte Enerji Piyasası Düzenleme Kurumuna internet(www.epdk.gov.tr) veya posta yoluyla yazılı
şekilde başvurabilirsiniz.Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu, gerekli gördüğü hallerde inceleme yapar veya yaptırır.